21 mars 2008

Tillbaks på landet

Hejsan alla!
Tänkte plita ner ett litet inlägg...

Eftersom mina föräldrar bad så vackert och intensivt om att jag skulle komma hem till påsk bestämde jag mig för att göra dem till viljes.
Tågresan hem var den värsta någonsin. För att göra en lång historia kort: Alla tåg var fullsatta, jag fick vänta över en timme i Tammerfors, sedan hade jag ingen sittplats utan fick stå (och dessvärre var jag inte den enda, så den enda lediga platsen jag hittade var direkt utanför toaletten. Ni kan föreställa er vilken ljuvlig rosendoft som mötte mig varje gång någon var tvungen att uträtta sina behov) och till råga på allt blev jag uppraggad av en Vasakille som varken pratade bra finska eller engelska och som ansåg att vi borde bli ett par, för han trodde att ingen i Bennäs någonsin sett en blond tjej och en svart kille tillsammans tidigare. När han bad om min telefonnummer ansåg jag att det var dags att säga de berömda orden: Jag har pojkvän!
Under resan läste jag en bok om en tjej som satt fängslad i Bangkok Hilton. Då tyckte jag inte riktigt lika synd om mig själv. Jag insåg att det ju faktiskt kunnat vara värre!

Men nåväl, nu är jag i alla fall hemma och hittills har jag firat påsken med att umgås med min familj. Mys!

Det är ett underbart julväder ute. Synd bara att det är påsk!

L

Inga kommentarer: