23 mars 2008

Söndag

Det blev en lugn hemmakväll för min del igår. Satt och pratade med syster Emma och söta Jonatan på msn. Trevliga samtal där. I övrigt var det en kväll och natt med mycket blandade känslor. Det har jag fortfarande idag.

Idag har jag legat i mammas och pappas säng nästan hela dagen. Bara tänkt. Jag gör det mycket nu för tiden. Jag längtar så till den dagen då jag inte behöver fundera så mycket på allting, då saker och ting faller sig naturligt. Ibland undrar man ju om den dagen någonsin kommer.

Var på en snabb kaffe med Anna. Vi började fundera... Ibland verkar det som om allt är så enkelt för alla andra. Det bara lyckas för dem. Själv försätter man sig i sådana situationer att det sedan inte finns någon utväg alls. I alla fall inte en som är bra för alla.

Jag är för ung för att vara ledsen. För ung för att ge upp hoppet. Det måste ju finnas en mening med allt detta kaos.

L

Inga kommentarer: