22 mars 2008

Horsepower

I dag har jag suttit och gapskrattat i flera timmar i min ensamnhet. Jag har läst gamla dagböcker och jag kan inte förstå att vi var så galna när vi gick i högstadiet. Och tänk, det har bara blivit värre.

När Hästarna (Anne, Nine, Anna och jag) var som mäktigast under tidigt 2000-tal, så hade vi en bok som kallades hästboken. Det var lite som en dagbok där vi skrev allt mellan himmel och jord.

20.3.2003 @ Annas stall
"Ihahhaa mina kära hästvänner! Jag har just varit en galopp-duktig flicka o plockat bort lite grejjer från golvet i mitt hästiga rum! *gnägga o skrapa me hoven på mattan* Imorgon e det fredag å den lilla silverhingsten har beslutsångest! Ox-disco/underground/annat... He e svårt!"
-Anna, 14 år

Kom ihåg att vi var små och att det var helt okej att springa på olika discon. Vi kallade tydligen elevkårsutrymmet för hagen, där vi allt som oftast var och blandade godis (skolkade), och så hade vi någon form av hästbox där vi brukade ha pic-nic. Jag saknar lite min tid som Rosa valacken!

Klockan är halv ett och om några timmar borde jag vara hos Tony. Tony blir stor i dag. Det skall firas med fest. Jejj!


J

2 kommentarer:

Anna sa...

ååååh jag saknar å dömde tiderna. He va bra tider. Men J, har jag faktiskt skriva na sånde? =p

Anonym sa...

jo, faktiskt så har du he :b o på ejtt ställ har du skriva nating om att du tror att du skippar ox, å iställe sku du fa på stan me julia. haha, tänk att man lalla kring på stan mitt i natte! he känns dumt :)