14 mars 2008

Em och jag är berömda

Vilken radiokanal man än lyssnar på så tjafsar de som besatta om vår lille utrikesminister Ilkka Kanervas förehavanden. Han råkade visst skicka något snuskigt litet sms till en erotisk dansös som väl var ungefär 40 år yngre. Visst, det är gubbsjukt och lite småäckligt och sådär, men måste man verkligen tjata om det i alla oändlighet? Är det bara jag som anser att det hör till hans privatliv och inte på något sätt påverkar honom som minister? En av tjejerna i radio x3m ansåg att man som minister inte får göra sådana misstag. Löjligt. Om man själv kan se sig i spegeln och ärligt påstå att man aldrig gjort ett misstag i hela sitt liv kan man ju uttala sig. Om inte kan man lika bra vara tyst. Hur orkar man ens fundera på sånt där?

En lite rolig grej hände i jobbet. En kvinna kom in och köpte nåt. Hon stod och tittade så konstigt på mig vid kassan.
Hon: Du ser så bekant ut. Har jag haft dig som elev i handels?
Jag: Nej, jag har gått gymnasiet.
Hon: Jahaa... Har du hållit på med ishockey av något slag?
Jag: Haha, nej, bara som åskådare.
Hon: Nämen, nu vet jag! Du dansar ju överallt!
Jag: Japp!
Hon: Vilken grupp är det du är med i?
Jag: Jag var med i Electric och så var jag ledare för två andra grupper. Men inte nu längre..
Hon: Jaa, just det. Är det du som är Emma?
Jag: Nej, det är min syster.
Hon: Jaja, så du är Lina? Jag visste ju att du var en av dedär dansande systrarna!
Se Emma, vi är kändisar! :)

Idag är det fredag. Det är ytterst osäkert vad kvällen för med sig. Snart ska jag i alla fall kila över till Jenni och Micki och fira Mickis födelsedag. Sen får vi se...

Ha en trevlig kväll!

L

Inga kommentarer: