18 januari 2008

Uppe med tuppen

Godmorgon på er!

I morse ringde väckarklockan 05.20. När jag kämpade för att få upp ögonen var det nästan så jag önskade att liemannen hade stått bredvid sängen och gjort slut på mitt lidande. Men nej. Det var bara att kravla upp ur sängen, krama världens bästa Emma och önska henne ett trevligt halvår i tulpanernas land och sedan försöka plugga lite igen. Det gick halvbra. Tenten gick inte alls bra. Jag kunde inte riktigt hålla mig för skratt då jag satt och tittade på pappret. Med lite flyt blir det kanske godkänt. Men knappast.
Då jag kom hem från skolan var det bara sängen som gällde. Nu vaknade jag. Skönt.
Fick ett sms som bekräftade att Emma kommit lyckligt fram och att hon då var på väg in till stan. Härligt! Nu är det bara att vänta på mars. Då far jag dit med Anna och Jose och gör en favorit i repris från Paris-resan 05. Jag kan inte tro annat än att det blir ännu galnare den här gången. :)

Nu ska jag fixa lite mat åt mig och min skönsovande sambo. Sedan är det städning som gäller och kanske lite bakande. Får Timo på besök i eftermiddag och jag har i ett svagt skede lovat honom kaka. Men det gör inget, känner mig huslig idag!

Jag har en bra känsla idag. Gårkvällen räddade stämningen hos mig. Så svagt, men så härligt!
Är helt tokig i James Blunts låt Shine on nu. Härligt med låtar om lycklig människor och positiva tankar!


Lina

1 kommentar:

Anonym sa...

oh yeah Amsterdam! here we come" :)