17 januari 2008

Studier

"Konventionell e ju tå häst e häst o arbiträr e tå häst int e häst. Du vejt..."
Sådär mycket kan vi av tenten. Ser lovande ut det här...

Emma har kommit hit. Dock inte för att stanna. Imorgon i gryningen flyger hon iväg till Amsterdam och kommer inte tillbaka förrän till sommaren. Jag är så avundsjuk. Skulle gärna åka bort ett tag. Ta en liten semester från mitt liv. Men men... Vi andra får väl...stanna här och studera flitigt. Jejj!

Klockan halv fem idag stod jag o stirrade oavbrutet på klockan och väntade på något jag visste att inte skulle hända. Och jag gillar det verkligen inte. Vill inte ha det så här alls.

Men kvällen har varit bra. Ibland är det så roligt att läsa till tent med Jose, för vi bara skrattar åt allt vi inte kan istället för att gråta över det. Man måste ta allt med en klackspark!

Min hjärna är avstängd. Tvivlar starkt på att jag lär mig mer språkvetenskap idag. Jag ser fram emot omtentamen.


L

Inga kommentarer: