22 januari 2008

Ännu en dag

Det börjar kännas lite som om mina dagar går på rutin. Jag vaknar, går till skolan, har gitarrlektioner, kommer hem, fixar med mat, disk, städning och sånt, läser böcker eller gör arbeten till skolan, går och lägger mig. Då jag vaknar stiger jag upp och gör om allting. Det är inte direkt stimulerande och rätt tröttsamt, men det är nog så våren kommer att se ut för mig. Jag önskar ändå verkligen att det inte blir så, att då sommaren äntligen kommer så är det enda jag minns av våren att jag satt med näsan i en bok och fingrarna på tangentbordet. Det måste bli mer än så.

Jag plågar er med mer musik. Den här låten brukar ändå nästan alla gilla. Till och med Emma blir lite rörd av den, och hon och jag har sällan lika smak då det gäller någonting.

Där ser ni, alla bra saker kommer från Danmark. Carlsberg, lego, Viggo Mortensen, lärar-Claus och Saybia.

Ikväll väntar Prison Break, men först har jag en hot date med Strindberg. Igen.

L

Inga kommentarer: