22 januari 2008

Att våga

Jag läser en lattjo blogg om en riktigt rolig tjej med en väldigt fri och öppen syn på det mesta. Hon sa någonting i gårdagens inlägg, som jag bara måste citera. Hoppas hon inte blir ledsen på mig då. Det var bara så... mitt i prick på något sätt. (Är "mitt i prick" korrekt svenska förresten??)
"Ni vet när man står på bryggan på sommaren. Man doppar försiktigt tån i vattnet och känner att det är lite kallt, men man vet ändå att det är skönt när man väl kommit i.
Så tvekar man... Hoppa i eller låta bli?"
Man slipper mycket smärta och besvär genom att stå kvar på bryggan. Men man missar också känslan då vattnet inte längre är isande kallt utan bara svalt och skönt. Det är inte bryggan som svalkar dig när du svettas. Det är vattnet.


Jag dissade Strindberg. Man märker ju direkt att grabben saknar både fantasi och humor. Och sådana människor har jag aldrig blivit nära vän med. Jag ser helt enkelt inget som helst framtida samarbete mellan mig och August.

Däremot ser jag för min inre syn ett väldigt nära och intimt samarbete mellan mig och Wentworth Miller och därför styr jag nu mina vacklande steg mot soffan.

L

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå ledsen?! Knappast. Hedrad är väl en mer korrekt beskrivning av hur jag känner mig när jag blir citerad. :-)