06 januari 2008

Kära Astrid...

...låt mig få åka på rymmen med Pippi, det verkar så roligt! Jag har just sett filmen, den är så fantastiskt bra. Jag undrar dock om det är mänskligt att låta som Tommy gör när han "skrattar". Det är nog det fulaste och mest onaturliga skratt jag någonsin har hört. Före Pippi tittade vi på Emil i Lönneberga och nu håller jag på att ladda ner Pippi på de sju haven och Bröderna Lejonhjärta. Astrid Lindgren är fantastisk.

Jag har bestämt mig för att lära mig spela munspel. Man blir glad av munspelsmusik! Vi har haft ett munspel här hemma och mommo har också haft ett, men nu finns de inte kvar. Det betyder att jag måste köpa ett i morgon. Eller har någon ett till salu? Jag vill också spela saxofon, men en saxofon har jag nog inte råd med.

J

Inga kommentarer: