19 december 2007

Linas favorit klädesplagg

Jag har en stickad socka hemma i Åbo. Den är blå, ful och noppig och jag har inte den blekaste aning om var den andra sockan är. Sockan har tillhört en kompis förr i tiden, det vet jag, men hur den har hamnat hos mig är ett mysterium. Och att jag bara har den ena sockan gör saken ännu konstigare. Hursomhelst, Lina älskar att ha på sig sockan. Hon har på sig den jämt (åtminstone har hon haft den en gång), bara för att den äcklar mig. Dessutom har hon inte dragit på sig den helt, så den hänger sådär löst på foten. Det äcklar mig ännu mer. (Okej, Lina har nog bara använt den en gång, men iallafall..)

I dag har jag jobbat. Det var så roligt att vi glömde bort att gå på kaffepaus. Jag har också hälsat på hos Nina och träffat Mia. I kväll skall vi fira oss på Netti för att vi är så duktiga studerande.

Tack för mig.

J

Inga kommentarer: