20 december 2007

Kärlek på jobbet

I dag försov jag mig till jobbet. Såklart. Det var alltför trevligt på Netti igår, vilket resulterade i att vi aldrig ville åka hem. I dag är jag så trött.

Jag har fått ett kärleksbrev inpackat i en köttask i dag. Jag blev mycket förvånad när paketet med kärleksbeviset kom utrullande ur maskinen, men även mycket lycklig. Det är inte varje dag man får sådana presenter på jobbet. Det var dock ingen hemlig beundrare som hade skrivit brevet, nej, det var bara Anna. Då var det inte lika roligt längre

Efter jobbet åkte Anna, Heidi och jag på loppis, och jag fyndade lite små saker. En kofta, en väst och en väckarklocka fick följa med mig hem. Klockan är så vacker. Den lyser blått när man trycker på en knapp. Den kommer att passa perfekt i mitt rum i Åbo och jag är säker på att den kommer att skänka mig mycket glädje i livet. Vi har många fina stunder tillsammans att se fram emot. Bäst av allt var ändå glöggen och pepparkakorna de bjöd på vid loppis. Vi tryckte i oss pepparkaka efter pepparkaka som små svältande barn. Glöggen smakade också ljuvligt, så vi drack upp den före någon annan hann dricka av den. Det var snällt tyckte vi.

Jossa

Inga kommentarer: