20 juni 2008

Midsommar i sängen

Idag är det midsommarafton och det är då man bör befinna sig utomhus och festa tills solen går upp. Dessvärre ligger jag nu i sängen med feber. Dödssjuk är jag inte, men rätt hängig så jag vore knappast något trevligt tillskott till en fest. Det känns ju lite tråkigt, men å andra sidan känns det som om jag firade midsommar lite grann redan igår. Hade en så trevlig kväll då.
Japp, så min midsommar kommer att firas med att se film och äta ostbågar, alldeles ensam. Så kan det gå!

Vissa traditioner måste jag ändå hålla hårt på och jag vägrar gå och lägga mig utan att ha sju olika sorters blommor under huvudkudden, så att jag drömmer om den jag ska leva mitt liv med. Förra året drömde jag om en barndomsväns mamma. Det var lite läskigt. Hon är inte riktigt min typ, så jag hoppas på bättre lycka i år.

Jag önskar jag hade en blomsterkrans i mitt hår. Då skulle jag känna mig lite midsomrig i alla fall...

Jag hoppas ni alla får en riktigt fin midsommar!

Kram,
Lina

Inga kommentarer: