05 mars 2008

Smutsig Jesus

Idag hade vi tent. Jag vill inte prata om det. Vi kan väl bara inse att det nog hade lönat sig att läsa lite mer. Nåja, sånt är livet!

Vädret är fantastiskt! Solen skiner och snön smälter. Jag skulle gärna vara ute precis hela dagen, ta en promenad runt hela stan. Men det går inte. Istället ska jag vara instängd i tvättstugan. Och göra skolarbete. Lite surt, men det är väl värt det sen när jag har rena kläder att ta med till Amsterdam! Bara två dagar kvar nu. Spännande! :)

Jesus var i skolan idag också. Idag ville han vara med på lektionen. Stackars Lotta blev ju livrädd då hon såg honom. Lyckligtvis var det undervisning för en sluten grupp så han fick inte vara med. Ryktet säger att han studerar religionsvetenskap och att han bestämt sig för att leva som en munk. Nu går han omkring i skolan med en enorm packning, liggunderlag och allt. Smutsig är han också. Men jag tror han är snäll. Kanske kan man finna det något irriterande med det där eviga mässandet då man försöker studera, men i övrigt skadar han ju ingen!
Se på bilden. Likheten är slående. Original-Jesus är lite renare bara...

Dagens "Jose säger": "Alltså... Nog för att det finns många konstiga människor i den här skolan, men ändå... Jesus tar nog priset!"



L

3 kommentarer:

Anonym sa...

he e no lite skrämmand hede me jesus måst ja säj.. ja undrar va ha e för na.

Mia sa...

finns e en jesus i skola? ja sku ju kuna koma tibax bara för he! :P

Anonym sa...

ja, he sku nog va värt e mia!! ja har alde siit na liknand :D