04 mars 2008

Så knasigt!

Det var en knasig dag i skolan.
Det var nog den roligaste stilistiklektionen hittills. Gulle-Lotta hade klantat sig med våra presentationer och sa bara: "Vi kan inte ha sex den åttonde". Det hon menade var att vi inte kunde hålla sex presentationer den dagen. Alla skrattade. Länge. Hon skrattade mest och sa: "Jag kan inte titta på er längre." Hon är skojig.

På lunchpausen satt Jose och jag och diskuterade en kille i skolan som har utseendet på sin sida, men personligheten emot sig.
Jose: "Han skulle vara så bra om man tog bort hjärnan på honom."
Timo: "Du menar sådär som någon tydligen gjort på er två?!"
Jose och jag bara stirrade på honom med hat i blicken.
Timo: "Vad? Sa jag något tokigt?"
Dumskalle! :)

Idag satt självaste Jesus på golvet i skolan och mässade. Ni kanske tror att jag skojar nu, men det är faktiskt sant. I alla fall satt en kille utklädd till Jesus på golvet i aulan och sjöng psalmer. Han hade till och med en äkta herdestav. Sen gjorde han korstecken och lade pannan i golvet och mässade lite till. Vi var lite rädda faktiskt. Det kändes inte helt sunt.

Ikväll är det tyvärr studier som gäller. Och pilates.

Jose: "Lina, du måste faktiskt sluta skratta åt allt jag säger. Det är ju ditt fel att jag tror att jag är rolig. För det är jag ju inte!"
Haha! Jag tycker hon är jätterolig! Enligt Jose skrattar jag 90% av tiden. Jag kommer att leva väldigt länge!


Hejdå!

L

Inga kommentarer: