20 mars 2008

Mystiska svanar

Ingenting är normalt i Holland. Inte ens svanarna. De Holländska svanarna simmar mycket snabbare än vanliga svanar. Detta blev resultatet när jag skulle fotografera en förbisimmande svan:
Det enda man ser är vita streck som swischar över kanalerna. Ja, de är så snabba att man knappt ser dem med blotta ögat. Mycket märkligt.

För andra gången sedan augusti är jag helt ensam. Lina har åkt hem till Jeppis, det är tråkigt. Det är tråkigt att laga mat åt bara en person, det är tråkigt att se på tv själv, det är tråkigt att göra skolarbeten själv och det är tråkigt att inte ha någon att bryta benen och armarna på. Men jag överlever, jag har ju mina blåa träskor från Amsterdam.

Helst av allt skulle jag befinna mig i Amsterdam på Plan C och fira Peters och Braedens födelsedagar. Men ikke. Istället ska jag ta en promenad före det blir riktigt mörkt.


J

2 kommentarer:

Emma sa...

gullan... onskar att du sku vara jar o koma pa folsedagsbarty! he komba att bli vilt!:) du sku pass bra in! you will be missed!

Anonym sa...

OM ja sku vila va tär!! oj, gudars va ja vill! men går ikke :( ha så kul ikväll o häls åt all :) miss u!