15 mars 2008

Lina tipsar!

Jag har en läderkjol. Nej, jag rättar; Jag hade en läderkjol. Sen gjorde jag misstaget att ta med mig kjolen på en något vild resa till Amsterdam. Kjolen blev aldrig använd, men av någon anledning hamnade den på golvet. Då min vän Josefine sedan skulle lyfta på kjolen säger hon: Lina, läderkjolen är förstörd! Då hade den nämligen klibbat fast i golvet och när man drog bort kjolen lämnade lädret kvar på golvet. Jose skrattade. Anna skrattade. Emma skrattade. Och Rudi fnissade. (Han fattade inte riktigt hur fyra tjejer kunde ställa till med sådan oreda.) Jag grät!
Vad lär vi oss av detta?
1. Låt glasens innehåll stanna i glasen. Skulle innehållet på något vis hitta sin väg ut ur glasen och hamna på golvet, torka genast upp! Vänta inte tills gästerna far hem tre dagar senare!
2. Lämna aldrig aldrig aldrig kläder på golvet.
3. Ta inte med saker man tycker om till främmande länder. I synnerhet inte om man ska spendera tiden i det främmande landet med min syster och Josie and the pussycats.
4. Åk aldrig till Amsterdam!
(Nej förresten, stryk genast nummer 4!)

L

Inga kommentarer: