15 januari 2008

Tuffa tisdag

Dagen som gått:
- Skola mellan 10 och 3. Stilistiken var verkligen allt annat än intressant, men norskan kan bli lattjo, trots att läraren var lite mysko. Saknar redan danska - Claus.
- Inledde den nya terminen med att bråka med Timo. Det var hans fel. :)
- Jag har insett att jag måste spela gitarr lite mer för att kunna vara bättre än mina äldsta elever. Jag blev lite rädd idag då jag insåg hur duktiga de var.
- Lyckan var total då jag hittade en likadan klänning som den lila jag förlorade för ett tag sedan. Den var dock rosa, men nästan lika fin. Dessutom var den på rea. Lyckan var inte lika stor då jag kom hem och insåg att jag redan hade en sommarklänning i exakt samma rosa färg. Hoppsan!
- Irrade omkring på stan med Jose och Mia hela dagen. Jag tackar högre makter för slutrea vid Lindex. Jose var pinsam vid Anttila och vi fick se vår söta granne, den ca 15 år gamla "Rasta-skejtaren".
- Jag insåg att jag är extremt dålig på siffror. Man ska inte tro så mycket, man ska veta. Men det gör ingenting. 1 och 2 är nästan samma siffra. Det är tanken som räknas. :)
- Vi kunde konstatera att det är mycket svårt att få Joses skalle att få en jämn, blond nyans.

Dagens ord: Självbehärskning. Ojoj. Jag försöker verkligen. Men detta är bortom min kontroll.


Vad tycker ni om luggen? Själv tycker jag att jag ser ut som en 8-åring, men Mia tycker jag är söt, så det får duga. :) (Jag ber er bortse från det faktum att jag har mascara överallt i ansiktet förutom där det borde vara. Det regnar i Åbo. Som alltid.)


Lina

2 kommentarer:

Anna sa...

Du e nog söt L. Men ja tycker du ska klipp a ännu tjockare, he sku va jätetsnyggt på te tror jag, så att a böri höger upp på hövo. he sku va jättefint! :) Du sir ut som en sötan docko me pannlugg, ja vill ba äta upp de.

Anonym sa...

njaa, ja tror att om ja klipper a tjockari får a sånde "Elin Kling-effekt", alltså att man int alls sir ansikti utan bara luggen. Hehe, äta på bara! :)