14 januari 2008

Tjuvahat och abstinensbesvär

Nu är jag ARG!!! Min cykel har blivit stulen. Min fina cykel med texten "Kaunotar" på ramen och en hängande handbroms är borta. Hur skall jag nu ta mig fram?

Idag har jag lekt med mina nya gitarrelever. De var alldeles underbara!
Bäst idag var då en åttaårig kille som är ungefär en halv meter lång och något av det sötaste jag skådat började spela på sin gitarr.
Elev: Lina, vet du vad det här är?
Lina: Jo, det är Love me tender.
Elev: Ja. Jag tycker att den är så vacker.
Gulle gulle gull!


Ni som nån gång försökt sluta röka vet hur det känns då det kliar i fingrarna och nästan gör ont i hela kroppen. Så känns det nu fast ungefär hundra gånger värre. Dagens mantra har varit: "Jag kan stå emot, jag kan stå emot. Jag är stark."
Men jag är inte stark. Inte alls. Urk urk urk! Det här är INTE kul. Och nej, det handlar inte om att sluta röka. Det handlar inte om mitt ständiga shoppingbegär. Jag önskar att det vore så enkelt...

Ikväll ska vi färga håret och jag skall kanske bli med lugg.
Först ska jag ta reda på om Jose är kapabel att knåpa ihop en sallad på egen hand. Jag är skeptisk.

GE TILLBAKS MIN CYKEL!


Lina

4 kommentarer:

Anna sa...

DE JÄVLARNA SKA SKADAS! ja ska dagg skiten ur dem. så fult av dem! Vilken mysi gitarrelev du har, tycker di om de?

Anonym sa...

tjuvan borde klappas skitn ur. jag var me om na toki fö exakt en viko san jag å!! !!!! :(

Anonym sa...

Jaa, Kari.. Ja hört om hede. He e synd om oss. :(

Mia sa...

ja ska slå ti som to tiin peed!