07 januari 2008

Synd om mig

Jag är helt slut. Två kvällar nu har jag ägnat åt att ringa runt till alla gitarrelevers föräldrar och försöka pussla ihop något slags schema som funkar för alla. Det har visat sig vara en näst intill omöjlig uppgift. Hur som helst kommer jag nog att vara fullt sysselsatt den här våren. Med skola fyra dagar i veckan, gitarrlektioner tre dagar i veckan och Jose sju dagar i veckan (fniss!) tror jag nog att jag kommer att njuta av helgerna mer än jag gjort hittills. Jag har nämligen en otäck känsla av att jag kommer att vilja skada mig själv ännu för att jag tagit mig an det här. Men säkert blir det bra bara jag kommer igång. Ungarna var ju verkligen väldigt söta.

Jag har ätit skrämmande mycket godis idag. Jag börjar känna mig smått illamående eftersom jag faktiskt inte tål stora mängder godis. Till råga på allt äter jag vingummi, som lär vara det kaloririkaste godiset i världen. Jag kommer att svälla likt en ballong.

Dagens konversation:
Emma:Jag har alltid velat bli slagen.
Lina: Jag också!
Emma: Men jag vill ju helst bli slagen av en karl!
Lina: Jaa...
Emma: Det skulle bara vara kul att riktigt få på ögat.
Lina: Ja, så att det syns att man fått stryk.
Emma: Exakt! Det är min dröm.

Ni märker, det är inte bara mig det är fel på. Det ligger i generna.

Nu skall jag fortsätta svälla!

Lina

Inga kommentarer: