30 januari 2008

Stress och skratt

Idag har varit en väldigt stressig men väldigt bra dag. Först var vi i skolan och diskuterade Strindberg med hela klassen. Jag uttryckte mitt uppriktiga och fullständiga hat för mannen i fråga. Det var roligt. Sen var vi tvungna att skippa engelskan för annars skulle vi aldrig ha hunnit med allt. (Det är faktiskt sant den här gången och inte bara en dålig ursäkt för att skolka.) Sen har vi gjort en evighetsuppgift i språksociologi, tvättat kläder, städat lite och haft gitarrlektion. Det låter ju inte så spännande. Men det har ändå varit en bra dag eftersom min töntvän "K" har varit så helgalen hela dagen. Vi är lika sjuka båda två och jag har skrattat mig halvt fördärvad idag. Roligt roligt.

Nu är vår Oravaisiska vän X här och middag är på gång. Det blir nog en trevlig kväll!

Imorgon bär det av till Vasa. Bara två dagar kvar till Kent! Jag har väntat i flera år och nu är det så väldigt nära. Underbart!


Ha en trevlig kväll!

L

Inga kommentarer: