03 januari 2008

Små små ord

Det krävs så väldigt lite för att man skall ändra sinnesstämning. Det enda som krävs är att någon använder exakt rätt ord. Några ord räcker för att man skall bli antingen väldigt nedstämd eller väldigt upplyft. Jag är upplyft nu.

Ikväll skall mamma ha sina kusiner på besök. Det ser jag inte som något speciellt positivt så jag skall fly fältet. Smiter iväg hem till Jenni och Micki och leker med Tero, som är på besök idag. Just nu sitter Emma och jag och lyssnar på Lars Winnerbäck - om du lämnade mig nu. Inte direkt glädjefylld musik. Men det gör inget. Jag är glad ändå.

En dålig dag bestämde jag en sak. Nu ångrar jag det djupt. Det kommer antagligen att bli det svåraste jag någonsin gjort. Men det kanske måste göras. Hur som helst kan jag inte ta tillbaka det nu. Det kan gå så otroligt bra. Och det kan gå så grymt dåligt. Det är bara att vänta och se. Men jag vill inte tänka på det nu. För nu känns det bra.

Jag är så fånig. SÅ fjantig... Och jag fullkomligt älskar det!


Lina

Inga kommentarer: