04 januari 2008

Bröllop


Inatt drömde jag att jag skulle gifta mig. Jag hade den perfekta klänningen och det perfekta håret. Det var också det enda som var perfekt. Brudgummen var helt främmande för mig, antagligen en påhittad person. Det visade sig också att jag inte egentligen visste hans efternamn. Jag tyckte mycket om honom och brydde mig om honom, men jag var inte förälskad i honom. Han var inte den enda för mig. Jag grät och hade ångest. Jag gifte mig inte.
Det var inte alls den typen av bröllop jag vill ha. Det var panikartat och omständigt och alldeles för mycket folk. Om jag nånsin gifter mig på riktigt vill jag ha det helt annorlunda.

Men nu har jag slutat drömma och kommit tillbaka till verkligheten.
Idag är det fredag. Jag skall på kaffe till Annika och Mika. :)

Jag vill inte att det skall bli helg... Jag vet vad det innebär.

Dags för en skrämmande lång dusch!


Lina

1 kommentar:

Mia sa...

ja har å drömd att ja sku gift me me en främling som ja bara träffa en gang, ja hadd å mena ångest. vi gift oss int na, jo ni?