19 januari 2008

Desperate housewife

Idag har jag varit så aktiv. Jag vaknade ganska tidigt med Bleeding love ringande i öronen efter alla drömmar och kände direkt att detta är en dag då jag måste göra något hela tiden. Annars blir jag sittande och fundera på alla möjliga saker och det vill jag inte. Så jag har städat ur lite skåp, handlat, läst lite Röda rummet av Strindberg (nej, det är inte frivilligt utan hör till en kurs i skolan. Hade det varit mitt val hade jag stängt boken efter första sidan. Jag förstår faktiskt inte vad grejen med Strindberg är, han skriver ju böcker utan handling!) och lagat en soppa i sådan mängd att den kunnat mätta en by i Afrika. För en gångs skulle lyckades jag faktiskt med maten. Jose sa att soppan var lika god som då hennes mamma gör den. Det är verkligen en komplimang. Nu följer det ultimata testet: Klarar vi av att baka kanelbullar? Ifall detta lyckas är framtiden klar. Housewife it is.


L

Inga kommentarer: