29 januari 2008

Att se film eller inte se film, det är frågan

Jose och jag sitter nu i varsitt rum och för en meningsfull diskussion via msn samtidigt som vi båda försöker plöja oss igenom språksociologikompendiet. (Långt och tjusigt ord, förresten!)
Diskussionen låter nu såhär: (Jag väljer att omskriva en smula för att ni alla skall förstå)
J: Vad gör du? Läser du språksociologi?
L:Jo, det är jätteintressant. Jag är glad!
J:Jag med. Ska vi se film istället? Och äta godis?
L: Jag har verkligen inte tid. Jag har ju nog typ 50 sidor kvar.
J: So? Det får du göra en annan gång.
L:Jag hinner ju inte imorgon heller.
J:Nej, men vi kan ta ledigt från skolan.
L: Det är nog ingen bra idé.
J:Ja, men kom med en bättre idé själv då!
L: Jag har ingen.

Jag antar att det blir film inom väldigt snar framtid då och så blir det en lång natt med kompendiet istället. Alla gör vi ju val här i livet. Kan ju lugnt påstå att jag inte direkt är fokuserad på språksociologi just nu. Jag har viktigare saker på gång i livet.

Film, Jozzy?

L

Inga kommentarer: