06 december 2007

Svaga stunder

Självständighetsdagen har firats i största möjliga stillhet. Verkligen stilla. Vi har varit en smula trötta efter gårkvällens händelser och passat på att vila ordentligt. Skönt!

Gårkvällen var bra från början till slut.
Först var jag hemma och fick lätta mitt hjärta. Än en gång förundrades jag över hur vissa människor förstår en så mycket bättre än andra. Allt som vanligt.
Sen förfest hos Ilja och sen lönnkrogade vi hela natten. Träffade en del gamla bekanta och fick några nya. Det var en bra kväll.

Men som sagt, idag har vi bara suttit inne, tittat lite på presidentbalen och druckit fanta. Nu börjar krafterna återvända, tack och lov.

Sitter här med en handduk lindad runt huvudet efter en lång, varm och skön dusch. Det var precis vad jag behövde just nu. Dock slog det mig att det hade varit ännu härligare om jag fått ligga i ett badkar fullt med badskum. Så julklappstips nr 18: ett badkar. (Jag har i och för sig ingen aning om var jag skulle placera det, men det är ett senare problem.)


Lina

Inga kommentarer: