30 december 2007

Skärpning Lina!

Vad är det för fel på mig? Bara för att jag har en dålig dag kan jag inte låta det gå ut över andra människor och vara otrevlig åt sådana, som jag faktiskt tycker om. (Även om alla kanske inte är helt oskyldiga till min totalt förvridna hjärna) Stygg Lina!
Min oerhört visa vän Josefine sa just: "Man ska int vara så negativ. Man komber int nastans i livi tå."
Jag har alltid varit en positiv människa. Vad håller på att hända med mig?
Nej nej, inte så. Upp med hakan och på med leendet. Nu skall här firas att man lever!
Firandet börjar med en shoppingtur med Jose imorgon. Det är faktiskt länge sedan sist.
Sedan skall nyår firas stort hos Jenni och Micki med en del andra allvarligt störda och roliga människor. Jag ser i och för sig ingen anledning att fira att detta underbara år tar slut, men efter lite champagne kanske jag ser ljuset i tunneln. Alltså år 2008.

Kanske år 2005 blev så dåligt för att jag hade en sådan dålig attityd (och kanske delvis för att jag hade hjärtesorg och grät mig igenom hela året). Därför skall jag gå in i 2008, rakryggad och leende. Vem vet, kanske hela året fortsätter så då?!

Och förresten... Skrattade som en galning åt Jozzys inlägg. Sen blev jag arg. Nästa gång någon kommenterar mina läckra shorts på ett negativt sätt smäller det!


Lina

Inga kommentarer: