29 december 2007

Nyårsrädsla

Jag var tydligen inte speciellt bra på matematik igår. Det var visst tre hela dagar kvar av året. Nu är det dock bara två dagar kvar, och jag är fortfarande rädd. Låt mig förklara varför:
År 2004 var ett väldigt bra år. Det var ett av de bästa åren i mitt liv. Årsskiftet 2004-05 spenderade jag med min dåvarande pojkvän. Det var en väldigt trevlig kväll och allt kändes bara bra. Men helt plötsligt fick jag en dålig känsla. Han frågade vad som var fel och jag svarade: "Jag fick bara en dålig känsla för nästa år." Han svarade med ett leende: "Hur kan något bli dåligt som börjar så här bra?" Jag trodde honom.
År 2005 blev det värsta året någonsin.

Anledningen till min rädsla i år är att det här året nog varit ännu mycket bättre än 2004. Det har utan tvekan varit det mest fantastiska året i mitt liv. Det finns helt enkelt inte en chans att nästa år skall kunna vara ens nära på lika bra. Negativa tankar? Kanske... Men det har visat sig att det sällan kommer två bra år efter varandra. Dessutom har både 2006 och 07 varit bra år, så nu vore det logiskt med ett riktigt katastrofalt år. Men jag hoppas på det bästa.

Idag är jag sjuk. Låg och skakade inatt och det visade sig att jag hade en gnutta feber. Det var ingen stor överraskning. Dock är det tråkigt, hade faktiskt planer för idag som nu inte blir av. Istället sitter jag här i favoritmössan och mjukisbyxor och funderar på hur jag skall få tiden att gå.

Lina

Inga kommentarer: