11 december 2007

Jag tänker hämnas!

Jag är väldigt arg och besviken på våra grannar, de som bor ovanför oss, på fjärde våningen. Vi har länge funderat vad de håller på med där uppe, för varje kväll börjar de böka med någonting, skrapa med möbler. Vi har länge trott att de hållit på med något barnförbjudet, men nu börjar jag misstänka att de helt enkelt är skadade på något sätt.

Inatt har jag inte alls sovit gott. Det dröjde länge och väl innan jag somnade för jag hade så många tankar som vimsade runt i skallen. Och sen, när jag hade sovit runt sex timmar (alldeles för lite för en sjusovare som jag) så vaknade jag av att grannarna höll på och renoverade lägenheten eller något. I alla fall möblerade de om. HALV ÅTTA PÅ MORGONEN! Visst, det är vardag, men det finns ändå människor som inte stiger upp i ottan. Vilken frisk människa håller på med sånt?
Imorgon klockan sju (bara för att vara ännu värre) tänker jag stiga upp och slå med tegelstenar i taket, alltså deras golv. Dessutom tänker jag stå och ringa på deras dörrklocka och banka på dörren, bara för att väcka dem. Hämnden är ljuv!


Nu skall jag leka med Jossamyn!


Lina


Ps. Ludituss är vild idag!

Inga kommentarer: