21 november 2007

Viet pride

I kväll skulle jag se Heroes. Det gick inte så bra. Jossa satt bredvid mig i soffan och brölade till vietnamesisk karaoke, i ärlighetens namn inte speciellt bra. Först stretade jag emot och försökte koncentrera mig på TV:n, men till sist gick det inte mer. För er som inte känner oss kan det ju kanske verka lite märkligt att digga vietnamesisk karaoke, men efter all den tid vi spenderat hos vietnamesiska familjer i Oravais är det inte märkligt alls för oss. Faktum är att vi faktiskt kan sjunga med i en del av låtarna. En av låtarna, den allra bästa, kan vi faktiskt utantill. Jag hade glömt hur roligt det var. Ni borde prova. Vi förstår egentligen väldigt lite av det vi sjunger, men skojigt är det. För att ni riktigt skall förstå tjusningen med det låter jag er ta del av favoritlåten Boi tin loi the (grovt översatt:Tro på ett löfte.)




Så... Julklappstips nr 3: karaokemaskin med vietnamesisk musik. :)


Nu ska jag sjunga vidare.


Gonatt på er!


L

Inga kommentarer: