22 november 2007

Julbotzi

Titeln kommer från Josefine och fyller ingen som helst funktion. Det är bara ett trevligt ord sagt på den bredaste Esse-dialekt man kan tänka sig.


Det är något lurt med våra datorer idag. Joses fungerar helt plötsligt inte alls och jag kan inte för mitt liv få den trådlösa internetanslutningen att fungera. Så nu sitter jag i Joses säng, eftersom modemet är placerat under denna säng. Jobbigt värre.

Gårkvällen var fenomenal. Som jag sa började det med vietnamesisk karaoke, men det övergick sedan till Disneymusik och det hela slutade med att vi satt och lyssnade på Enigma. Mycket vackert var det, men väldigt skrämmande. Vi var lite rädda.
Jose gjorde en fantastisk imitation av en osäker, finnig femtonårig kille på Sursikdisco då hon och jag dansade tryckare till soundtracket från Skönheten och odjuret. Händerna var i begynnelsen på normal höjd, dvs någonstans mitt på ryggen men sökte sig successivt ner till aktern. Vi skrattade gott då vi kom ihåg alla fredagskvällar i Sportis. :)

Idag har vi varit i skolan och sedan i stan och handlat julmys. Nu har vi en massa mysiga ljus i hela lägenheten och ljus i granris på balkongen. (Granriset är dock egentligen gjort av grönt plast, men man gör så gott man kan.)
Jaa, mysigt var ordet.
Snart kommer våra klasskamrater hit på glöggafton. Det ser ut att bli en trevlig kväll.


Idag på grammatiklektionen satt jag helt plötsligt och tänkte på min första telefon, en Nokia 5110. Den var stor, ful och klumpig och man kunde bara skriva ett meddelande i rad, men den fungerade perfekt. Detta är mer än man kan säga om den skrothög jag kallar min telefon idag. Jag uppskattar verkligen inte att meddelanden försvinner innan jag ens hunnit läsa dem. Dock är det rätt underhållande då de dyker upp någon månad senare.
Så julklappstips nr 4 är en ny telefon. Inte nödvändigtvis en Nokia 5110, men i alla fall en som fungerar.


Japp, om en timme kommer gästerna och jag sitter fortfarande inlindad i en rosa handduk och med blött hår. Måste göra mig i ordning nu.

Förhoppningsvis fungerar datorerna som de skall imorgon.
Trevlig afton på er!


//L

Inga kommentarer: