28 november 2007

Mästerbagarna i Åbo

Josefine och jag håller på att baka jultårtor. Med tanke på mina oerhört svaga kunskaper i köket kan man betrakta även detta som en stor utmaning. Lyckan är stor nu då jag insett att jag faktiskt KAN vika ihop jultårtor så att det blir riktigt fint. Glad är vad man blir.


Snart skall jag ta ut jultårtorna ur ugnen och sedan kanske ta en liten promenad.
Börjar känna mig lite febrig så vore kanske en bra idé att stanna inomhus, men mina stackars små ben skulle må bra av en liten eftermiddagspromenad.

Nu ropar Josefine från köket att jultårtorna ser fantastiska ut. Jag visste väl att det bodde en liten bagare i mig också.
Snart skall vi öppna ett bageri. Min kladdkaka och jultårtorna blir våra specialiteter. (Med kladdkaka menar jag en verkligt kladdig kaka, som egentligen aldrig passerar smet-stadiet. Undrar vad jag gör fel.)
Jozzy tycker vårt bageri skall heta Joses och Linas Lek Och Stoj.
Jaa, varför inte?


Tjipp ohoj!


Linkken

Inga kommentarer: