27 november 2007

Jag kommer aldrig att få ett jobb

Något är fel med mig. Jag kan inte vissla melodier. Enskilda toner kan jag forma som en vissling, men inga melodier kommer ut ur min mun i form av visslingar. Josefine påstår att jag är mindre värd för att jag inte kan och att jag aldrig kommer att få ett jobb, eftersom det första som händer på en anställningsintervju är att de ber en vissla en melodi. Jag är bekymrad.
Dock, Jozzy, tror jag inte att speciellt många vill anställa någon som har svinkoppor heller. Hah!


Idag har vi handlat julklappar. Det var skojigt. Bäst av allt var att vi spenderade flera timmar på stan och ändå köpte jag ingenting alls åt mig själv. Jag är stolt. Det går framåt.


Nu väntar vi på att klockan skall bli åtta. Då skall kläderna hämtas ur tvättstugan. Sedan är det promenad och Prison Break som gäller.


Jag saknar verkligen att dansa. Visserligen dansar jag ändå rätt ofta, på krogen och så, men jag saknar att träna dans. Efter att ha haft dansträningar flera timmar i veckan sedan jag var sju år gammal är det konstigt att helt plötsligt inte kunna dansa. Och i den här stan dansar folk tydligen inte, för det enda som finns är jazz och sådant...
Så julklappstips nr 9 är att någon skall starta en rolig, härlig och fartfylld dansgrupp här i Åbo, som jag kan delta i.


Tack och hej!


//Lina

Inga kommentarer: