21 november 2007

Flummigt

Sådär ja, då var fonetiktenten över. Det gick bättre än väntat. (Med "bättre" menar jag att jag nog borde få godkänt.) Skönt...

Grammatikläxan ligger fortfarande nästan orörd och uppsatsen är fortfarande oskriven, men just nu har jag gröt i huvudet och kan absolut inte tänka på sådant. Hoppas det känns bättre senare ikväll. Nu tänker jag låta hjärnan vila.


Grannarna i det fallfärdiga huset mitt emot vårt har börjat sätta upp julbelysning i fönstren. Imorgon skall vi inhandla lite julgrejer för att få till den rätta stämningen inför vår glögg- och pepparkakskväll med klassen. Blir typ 10-15 spralliga svenskastuderande i vår lägenhet och spetsad glögg. Tror det blir roligt!
Jossa och jag fick till lite rejäl julstämning idag då vi dansade och sjöng till "all I want for Christmas is you". Det är en mycket bra låt att flippa ur till. Speciellt i Magnus Carlssons version. Rekommenderas varmt! Vi lär dansa till den många gånger före jul ännu. Jag undrar vad grannarna tror? De ser nämligen rakt in i vårt vardagsrum. Men det bjuder vi på! :)


Nu skall jag ringa min bror.
Ps. Det ryktas om att min far pryder första sidan på Jakobstads tidning idag. Status! :)


//Lina

Inga kommentarer: