01 oktober 2007

Spöken och fyllon

Det blev alltför sent igår kväll. Därför är både Linkken och jag otroligt trötta idag. Det finns två orsaker till detta.

1. Vi lade oss i god tid, men plötsligt hörde vi högljudda röster utanför fönstret. Det visade sig att det bara var en röst. En oerhört full kille vandrade på vår och grannhusets innergård och pratade med lite allt möjligt. mopeder och sånt. Ganska underhållande. Vi satt ett bra tag och tittade på honom, det gjorde även flera i huset bredvid. Jag undrar vad som hände med killen till sist. Han bara försvann.

2.Efter att ha suttit vid Linas fönster ett bra tag och stirrat på pojken så gick jag tillbaks till mitt rum. Jag stängde dörren, det är jag 100% säker på, eftersom handtaget krånglade mer än vanligt. Dessutom hörde också Lina hur jag brottades med dörren för att få den stängd. Jag sov sedan i 10 minuter, sen vaknade jag av en duns i vardagsrummet och min dörr stod på vid gavel. Jag vet inte hur det är med era dörrar, men min är inte en som flyger upp av sig själv. Det spökar alltså i vår lägenhet. Vi är säkra på det. Jag har vaknat ett flertal gånger under natten av prassel och dunsar i lägenheten. Jag var så rädd. Men nu är det över.

Nu ska vi och leka med Claus på danska. Yeah.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja jag sku säkert flytt!! :P eller kanske int...men lite obehaglit låter e ju no...