10 oktober 2007

Fraser och satser

Japp, detta har varit en dag i studerandets tecken. Eller något ditåt i alla fall. Känns som om jag har suttit med näsan i en bok hela dagen, värsta bokmalen e man. Tog i alla fall några pauser, Jozzy och jag hyrde film. Vi satsade stort och hyrde Wild Things 2. Det är alltid lika givande att se då snygga brudar planerar grymma saker för att få pengar. Världen är grym, men tydligen underlättar det betydligt om man är vacker och ser bra ut i en bikini. Något att tänka på. Heh.
Ikväll har Timon varit på kaffe igen. Denna gång fanns det inget hembakt att bjuda på, jag har verkligen inte haft tid att baka. Kaffe hade vi i alla fall. Det blev panik med disk och böldtäckande före han kom, men det gick! Skönt att prata om och tänka på annat än språkvetenskap emellanåt.

Nu får jag det naturligtvis att låta som om jag på något sätt har varit väldigt duktig idag. Så trevligt är det tyvärr inte. Visserligen har jag suttit framför en bok och ett anteckningsblock nästan hela dagen, men det har ju inte hindrat mina knepiga tankar från att sväva iväg lite grann. Ganska mycket faktiskt. Twisted mind, sa någon. Du har så rätt, min älskade.


Nu är det dags för en ordentlig kvällspromenad, kan ju inte sitta inne och mögla. Det känns i mina stackars ben att motion är på sin plats.

Jozzy har blivit dålig med bloggandet. Det kan inte bero på bristande fantasi, för gud, vilka funderingar hon har. Allt kan man dock inte dela med sig, då skulle ingen läsa mer. Fniss!


Och jo, jag rymmer gärna iväg, gifter mig och lever lycklig i alla mina dagar. :)


I'm out!


//L

Inga kommentarer: