10 oktober 2007

Back in business

Hej och hå!

Nu är jag tillbaka i Åbo och kan alltså blogga lite igen. Folket jublar!

Min hemmavistelse var ljuvlig. Mycket mycket bra. En del saker lämnade på hälft så att jag verkligen längtar till nästa gång jag far hem. Fniss.
Hur som helst, nu är jag mer säker än någonsin på vad jag vill. Det är ingen tvekan om saken.

Men nu är jag alltså tillbaka i Åbo. Jose har just övertygat mig om att stanna hemma från skolan idag. Orsakerna var följande:
- Vi måste läsa på tent (yeah right, bra försök, Jozzy!)
- Vi måste leka med datorerna (Sällan!)
- Jose mådde nog, då hon riktigt kände efter, liiiite dåligt idag, bäst att stanna hemma!
- Vi måste plocka ögonbrynen.
Det kom till och med till det stadiet där Jose frågade mig: "Alltså, VILL du få dåligt i tenten eller? Nä, tänkt väl det också. Vi MÅSTE vara hemma."
Nåväl, jag har hittills varit närvarande vid alla språkvårdslektioner så jag känner mig inte helt skyldig.
Måste plugga dock... Urk!


Neeej, nu har det helt lämnat på on. Tankarna e kvar i förra fredagen.
Det, om något, var en bra dag. :)


Nu väntar språkvetenskapsboken.
Vad skojigt det skall bli!


Kanske inte...
Kan nog tänka mig ett antal saker jag hellre skulle göra idag.


Blä!

//L

Inga kommentarer: