14 oktober 2007

En farlig sjukdom

Josefine har drabbats av en allvarlig sjukdom. Hon har fått bloggstop. Hon kan inte blogga. Vi skall försöka hitta ett botemedel snarast möjligt.

Ikväll har vi lekt med min familj. Jozzy och jag hade gjort i ordning middag och dukat fint tills de kom. Jag gillar middagsbjudningar. Tror jag skall börja bjuda in mina vänner på mat ibland. Det är roligt att laga mat och göra fint.
Efter middagen spelade vi alias. Mamma och jag besegrade alla med hästlängder. Men sen spelade jag med Jozzy. Även denna gång vann mamma. Vi kom på god andra plats, men jag fasthåller att tiden gick snabbare för oss än för de andra. Någon fifflade med timglaset.

Imorgon är det måndag igen. Måndag innebär lång skoldag. Suck! Nåväl, det är bara att härda ut. Efter den här veckan väntar ju en undervisningsfri vecka hemma i Jeppis. Då blir det kaffe med kompisarna, födelsedagsbarty och förhoppningsvis en massa mys med S.


Tror jag skall krypa till sängs och läsa lite snart.
På något sätt känner man sig inte helt på topp efter gårkvällen. Dagen har ändå gått relativt bra, men som vanligt känner man att man inte direkt satt inne och läste bibeln igår. Krabbisen har ju sina vanliga syndrom... Det allra bästa med att ha krabbis är ändå att Jose och jag har ännu sämre humor än vanligt och skrattar åt de mest bisarra saker. Vi har haft många roliga krapuladagar. Och fler lär det bli. :)


Mina nya skor är mycket hala. Jag höll på att falla och slå ihjäl mig i affären idag. Jose och Timo skrattade. Jag tyckte dock inte att det var speciellt roligt. Jag var rädd.


Nu slutar jag innan jag också får bloggstop!


Godnatt på er!


//L

Inga kommentarer: