02 oktober 2007

Brinn, svenska språket!

Vår lägenhet har den senaste timmen varit fylld av ilska, aggressioner och svordomar. Orsak? Vi håller på med läxan i språkvård. Jag lyckades fånga Jozzy på film då hon hade ett litet utbrott, men tyvärr har hon förbjudit mig att visa den filmen åt allmänheten. Ungefär vartannat ord var en svordom och hennes ansiktsuttryck avslöjade sinnesstämningen. Vi har varit så arga. Vår språkvårdslärare skall inte få för sig att hon kommer undan ostraffat. Och en sak är säker, om det så är det sista jag gör i livet så skall jag minsann se till att www.sprakradet.se läggs ner och att alla som arbetat med den sidan blir arbetslösa och får leva på socialbidrag.
Dessutom! Jag kommer ALDRIG att börja använda ord som "humörsymbol" istället för smiley och "krullalfa" istället för at (@)
Jävla skit. Jag hatar det svenska språket.
Amen!


//L

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skall se "filmen" med Joses aggressioner! /Torres

Lina&Josefine sa...

Torres, de ska du INT!
/josefine