24 september 2007

Moffa

Det har varit en tung skoldag. Har just vaknat upp från min 1,5 timmar långa powernap. Känner att jag börjar återfå mina krafter sakta men säkert.

Lina sover ännu. Ska snart väcka henne genom att stå i hennes rum och säga: moffa, moffa, moffa! tills hon vaknar. Det är så vi gör på Sirkkalagatan 27 A9. Fråga mig inte varför, det är bara så.

Lina har lovat att baka idag, igen. Vi ska få besök i morgon, så hon ska provbaka en kaka. Hon vill visa åt alla andra att hon kan baka och laga mat. Hon tror att hon är bra, men att laga kladdkaka är väl inte så svårt? Nåja, jag e glad. Jag får ju äta allt sen. Lina är ganska bra att ha. Hoppas hon lagar mat åt mej också. jag är väldit sugen på wienerschnizel och klyftpotatis. Hoppas det kan ordnas.

Sitz ikväll.

Inga kommentarer: