31 mars 2008

Vem är linstjuven?

Idag har något märkligt hänt. Som jag redan sa var jag blind. Jätteblind. Då jag gick till gitarrlektionen var hela världen suddig så jag bad Josefine ta med linsvätska, linskoppar och glasögon till skolan. Eftersom hon är så snäll gjorde hon som jag sa. Då jag skulle ta ut linserna upptäckte jag det: Den högra linsen var borta!!! Och bara några timmar tidigare petade jag ju in den i ögat! Jag kan inte ha tappat den utan att märka det. Alltså; någon har stulit linsen ur mitt öga utan att jag har märkt det. Jag förstår faktiskt ingenting! Ett annat alternativ är att den på något sätt snurrat runt och befinner sig bakom mitt öga och förhoppningsvis ploppar ut därifrån så småningom. Det ser jag ju fram emot såklart!

Idag har vi också spenderat en evighet i affären. Vi tänkte handla ekonomiskt för en gångs skull. Det gick strålande!

Nu ska vi äta. Spaghetti och köttfärssås. Min favorit. Jag är överlycklig!


L

Inga kommentarer: