03 mars 2008

Krokodilskor

Ända sedan jag såg dem för första gången har jag hatat Crocs-skor (ni vet, dedär fula plastskorna som finns i regnbågens alla färger och som har hål på ovansidan som man dekorera med crocs-blommor som kan köpas från Tiimari). Jag hatade dem ännu mer när jag fick veta att det tillverkades vintercrocs, alltså crocs med päls inuti. Mest hatade jag dem när Anna och jag hade avnjutit en måltid på Rax i fredags och möttes av denna syn så fort vi steg utanför dörren:


EN AFFÄR FULL MED CROCS I ALLA FÄRGER OCH FORMER! Jag blev så rädd. Det gröna mystiska ljusskenet inuti affären gjorde ju inte saken bättre. När man såg in genom skyltfönstret trodde man att man hade landat på månen. Det var ytterst skrämmande.

En annan sak som jag har utvecklat någon slags fobi för är ordet petrata. Varför finns ett sådant ord? Det låter ju groteskt.

I dag fick vi veta att vi har engelskatent på onsdag. Det är inte alls bra, för jag har inte alls lust att läsa. Jag som var bombsäker på att tenten skulle vara den 24 mars, och som bara trodde att läraren skämtade när han sa förra veckan att den är den 5 mars. Nåja, jag antar att det är sant eftersom han sa samma sak i dag igen.


J

Inga kommentarer: