30 mars 2008

Havana nights

Idag har jag sett film. Dirty Dancing - Havana Nights. Ni som känner mig vet att jag avgudar filmen Dirty Dancing. Originalet alltså. Och jag hade väldigt låga förhoppningar på uppföljaren. Men den var faktiskt ganska söt. Den manliga huvudrollsinnehavaren var ett riktigt litet charmtroll. Den kvinnliga däremot var varken någon bra skådespelare eller någon speciellt bra dansare. Hon var nog det största minuset i filmen. Det största pluset var att Patrick Swayze deltog i ett par scener även i den här filmen. Kära nån, karln har inte ändrats ett dugg sedan första filmen gjordes för 20 år sedan. Sedan var det också lite roligt att han dansade samma dans som han gjorde i ettan. Och lika bra. Fantastiskt!
Så, någon ny favoritfilm är det inte, och naturligtvis kommer den inte ens i närheten av den första, men som söndagsfilm var den helt okej.
Jag gillade slutdialogen.
Hon: I'm taking you with me.
Han: I'm keeping you here.

Nu är Jozzy här vilken sekund som helst. Härligt!

Ha en trevlig kväll!

L

Inga kommentarer: