19 mars 2008

Den gamla goda tiden.

I dag har jag gjort något som alltid är lika roligt. Jag har tittat i gamla fotoalbum. Nu ska jag dela med mig av några foton som är tagna mellan åren 2002 och 2005. Lova att inte skratta, trots att de flesta bilderna är riktigt fula. Dessutom är kvalitén urusel på bilderna, för jag har varit tvungen att fotografera redan framkallade bilder. Ni vet, man hade ju inte direkt en digikamera på den tiden då bilderna är tagna.

- Bild 1: De allsmäktiga hästarna; Anna, Anne-Lie, Janina och jag, Josefine.
- Bild 2: Anne-Lie och Janina i bussen på väg till lägerskolan i Rautavaara, 2002.

- Bild 1: Kicki och Lotti i hejarklacken, stafettkarnevalen 2003
- Bild 2: Hejarklackens söta maskotar Moitas, Jesper och Frejkki, stafettkarnevalen 2004

- Bild 1: Överraskningsfest för Jesper på hans 15-års dag, hösten 2003.
- Bild 2: Vi tre; Lina, Anna och jag, 2004

- Bild 1: Thao och Anna i Sursik, 2003.
- Bild 2: Anna, sen kväll hos Lina, 2003. (Vi var konstiga redan då)

- Bild 1: Mias födelsedag, 2003. (Vi hade gömt korv i tårtan)
- Bild 2: Nina och Fia, stafettkarnevalen 2003.

- Bild 1: Anna och Nine på väg till Åre, våren 2004.
- Bild 2: Julia, Ida, Anna och Lina på en av de otaliga fester som hölls hos Ida, 2003. (Anna, minns du hur kvällen slutade?)

- Bild 1: Anna Mård, Anne-Lie, Nilla och Janina, 2004.
- Bild 2: Alla hjärtansdagmiddag på Kumars, 2004.

- Bild 1: Anna och jag, mullidan 2004.
- Bild 2: Anna och Anso, skolavslutningen på 9:an, 2004.

- Bild 1: Anna, Mimmi och Franken leker i Alexanderparken, sommaren 2005.
- Bild 2: Anne, Malin och Mia, 2003.

- Bild 1: Anna och Lina i Paris, hösten 2004. (Vi förstörde en stol där, kommer inte riktigt ihåg varför).
- Bild 2: Anna, Lina och jag, nyklippta (av dåliga praktikanter) i Paris, hösten 2004.

- Bild 1: Vårt "tält" på Provinssi 2005. Vi fick aldrig rest tältet, men tydligen tyckte en ishockeyspelande Jyväskyläbo att det var en utmärkt sovplats ändå.
- Bild 2: Klassträff med gamla sursikelever på Fäboda, sommaren 2005.


När blev klockan så mycket? Nu har vi suttit framför våra datorer i fem timmar. men vi har fått mycket uträttat. T.ex. har Lina skickat mail till Liza Marklund, de är bästisar. Vi har nu insett att vi kanske borde laga mat, men ingen av oss orkar gå den långa vägen till kylskåpet. Det måste ju ändå vara två steg dit. Det blir alltså ingen mat ikväll.


J

2 kommentarer:

Anonym sa...

var e hade kväldi?! huhuuuu! ja e så bra! :D

Anonym sa...

jep, he vare! ja har ju nog bild från tå du siter på sängen o yrar å, men ha bilden har ja tyvärr slarva bort... he e ytterst skrämmand!