02 januari 2008

Summering

Nu har jag fått tillbaks min dator och här kommer en summering av 2007. Har inte så många bilder från i våras, för i samband med datorbyte försvann en stor del av mina bilder. Varsågoda:

JANUARI
Nyåret 2006/2007 firades med vänner i storstaden Helsingfors. Gled runt bland Helsingfors krogar och räknade trappstegen upp till riksdagshuset. Resten av månaden har fallit i glömska, antagligen för att det knappast hände så mycket. Det var mest skola och vinterångest.

FEBRUARI
Även största delen av februari månad har jag glömt, men jag minns ändå att det var då vi slutade skolan. Abi-07. Det var penkkis och det var middag med klassen på Sesam.

MARS
I början av mars stack Thao och jag iväg till Helsingfors igen. I en fullsatt Hartwall arena fick vi se Snoop dogg och P Diddy. I mars skrev vi också studenten som vi faktiskt också klarade.

APRIL
Första april firades på Söderholms villa i Vasa. Det kommer nog ingen av oss att glömma. Alla var arga på alla, men det var ändå jätteroligt. I april började också Anna och jag vårt jobb på Snellmans. Nästan all vår lediga tid spenderade vi i Kronoby. Vi racade med bilar, grillade och drack mycket kaffe. Det var en trevlig tid.

MAJ
Vappen och första maj tillbringades i Åbo stad. Konstigt nog har jag inga bilder från detta, men jag antar att det nästan är lika bra. Annars var det mest arbete som gällde även denna månad. Eller hände något annat speciellt?

JUNI
Vi blev äntligen studenter! I juni månad var det massvis med studentfester och allting var toppen. I början av månaden åkte Lina och jag till Åbo och skrev på hyreskontrakt. Sena nätter och tidiga morgnar. Midsommar firades vid residens Stenvall med nära och kära och Jenny och Roger förlovade sig. I juni klippte jag också av mig mitt långa hår, det var på tiden!
JULI
I juli var det förlovningskalas. Sommaren fortsatte i samma anda som den hade börjat. Vi dansade nätterna långa i höga klackar och satt och myste vid Netti som om det var vårt andra hem. Träffade många nya fantastiska människor och allt var underbart.


AUGUSTI
Augusti kom, vilket också betydde att månaden då vi skulle bli Åbobor var kommen. Mycket handlade om flytten, men visst hann vi med annat också. Det var denna månad jag lyckades gå vilse hem från krogen, och det var också i augusti som vi blev kära i en soffa. Den 23.8 blev Lina hela 20 år.
SEPTEMBER
5.9 blev jag 19. Jag såg Antti Tuisku för 5:e gången på NRJ in the park och 12.9 var det gulisintagning. Studielivet hade alltså börjat. Party flera gånger i veckan, plättkvällar och mitt första möte med spongaren. I september var vi också på vår första sitz (hittills också den enda).


OKTOBER
Oktober fortsatte på samma sätt. Långa dagar på stan, många timmar på fazers café och vi köpte vår kära 1611. Träden blev bara gulare och gulare och sommaren var definitivt över för denna gång.


NOVEMBER
I november hade vi många på besök hemifrån. En av de som besökte oss var Anna som lyckades göra sitt åbobesök oförglömligt genom vissa incidenter på The Club. Peddi hade inflyttningsfest och i samband med detta fick vi också uppleva något som vi aldrig förr hade upplevt. Peddi släppte loss på Åbo Diskoteks dansgolv och det är något han sent skall få glömma. I november hade vi också glöggkväll med hela klassen hos oss.


DECEMBER
December månad inleddes med glöggrundan. Det var en av de roligaste kvällarna hittills i Åbo. Vi firade Finlands självständighet på Borgen och i december fick vi också våra halare. Vi åkte hem till Österbotten för att fira jul, och fira, det gjorde vi minsann. Året avslutades i Lövö.


Oj, vilket fantastiskt år det var!

Josefine

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar summering, Joxxan! Ja har int hlr na bildre från vappen. Vaför int?? Men du har rätt, he e antagligen bäst så... :) Undrar va vi lägger upp för bilder nästa årsskifte! :)