10 januari 2008

Mika-wannabe












Ser ni likheten? Tänkte väl det också. Härmapan till höger(Salem Al Fakir) var nominerad i nästan alla kategorier på Grammisgalan och fick fyra grammisar. Och varför? För att vara en Mika-kopia? Han ser inte bara likadan ut, utan sjunger på samma sätt också. Han irriterar mig något oerhört. Lasse min Lasse fick pris för årets låt och Kent fick grammis för årets album. Helt rätt enligt mig. Fantastiska Takida fick dock ingen grammis alls, surt.

Det är bara en tidsfråga innan något barn blir överkört i Ytteresse. Jag vet inte hur många gånger jag har varit tvungen att nitbromsa för lekande barn MITT PÅ VÄGEN. Är det någon annan som har upplevt samma sak? VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ BARNEN I Y:ESSE?! De kan plötsligt bara springa ut från trottoaren mitt framför bilarna som kör genom byn bara för att se vad som kommer att hända, verkar det som. Sen står de bara och stirrar på bilen och förstår ingenting. Detta kommer att sluta illa en vacker dag. Och denna vackra dag är inte alls avlägsen kan jag berätta för er.

Annars har detta varit en bra dag. Det har varit riktigt roligt att arbeta idag. I morgon är sista dagen i jobb för denna gång, sen åker vi tillbaks till Åbo tidigt på lördag. ÄNTLIGEN.

J

Inga kommentarer: