12 januari 2008

Intressant

Den här dagen har nästan varit för spännande. Eller också inte... Vi har inte gjort någonting egentligen. Vi började med att vila lite, eftersom vi var så trötta efter gårdagens fantastiska avskedsfest vid netti. Sedan var vi ute och andades in lite förorenad stadsluft och tog en promenad till affären för att fylla på köksskåpen. Otroligt intressant, som ni förstår.
Nu sitter vi här, sida vid sida i soffan, och nördar. Jag har en känsla av att det inte blir någon sen kväll. Skall ta en evighetsdusch, byta lakan i sängen och eventuellt se en film. Sen blir det till att krypa ner i sängen och hoppas på att jag drömmer lika fina drömmar som jag gjorde under min powernap.

Idag har vi diskuterat presidentvalet i USA, dödsstraff och självmord. Där ser ni, vi kan vara allvarliga också. Ibland.

Viktig diskussion:
Jose rör vid sitt högra bröst.
Jose: Har man hjärtat på den här sidan?
Lina: Oftast inte.
Jose: Men jag har hjärtsvikt på högra sidan, så jag måste ju ha hjärtat på högra sidan.
Lina: 0.001% av alla människor är högerhjärtade.
Jose: Hur vet du det?
Lina: Vet inte, har läst det nånstans.
Jose: Jaa... Jag är nog en av dem, för nu sviktar det.

Själv är jag vänsterhjärtad. Det känner jag av varje sekund.


Lina

Inga kommentarer: