11 januari 2008

The end

Mitt jullov börjar närma sig ett slut. Trots allt har jag nu varit hemma nästan en månad. Kanske är det dags att återvända till någon form av rutiner.
Ett av mina julklappstips var att jag skulle få ett lugnt och skönt jullov. Och det har jag haft. Verkligen. Visst har det funnits dåliga dagar, men så många fler bra dagar. Det känns som om allt har hänt, och samtidigt som om inget har hänt. Jag vet mer, och samtidigt vet jag ingenting.

Faktum kvarstår ändå, imorgon far jag tillbaka till Åbo.

Nu är släkten här på avskedsmiddag. De tar inte så mycket farväl av mig, jag kommer ju trots allt tillbaka ganska snart. Nej, middagen är till för Emma, som far till Amsterdam nästa vecka och sedan inte kommer tillbaka på ett halvår. Blir tveklöst tomt i Åbo utan henne. Vet inte hur det skall gå...
Blir netti med syrrorna, Jose, Nina och flera ikväll. Emma bjuder. :)
Sista dagen i Jeppis var i alla fall bra. Hela den här veckan har varit väldigt fin. Jag har aldrig varit mer säker.


Hej så länge, Jakobstad!
Jag kommer tillbaka!


Lina

1 kommentar:

Mia sa...

ja blir no glader nu tå ni kommer till åbo! :D