25 december 2007

Juldagen

Julafton kom och gick.
Bortsett från en väldigt envis och otrevlig bild som ibland vägrade lämna min näthinna och drog iväg mig in i min egen lilla värld, så var det en riktigt trevlig kväll. Traditionell julafton med släkten. Allt var som det skulle.

Kvällens bästa: När jag var lite nere berättade pappa en historia om då jag föddes. Eftersom jag var tjej nummer tre tyckte några att mor och far borde ha fått en kille. Då pappa träffade en bekant sa denne: "Ni fick ju nog fel sort nu." Då svarade min söta lilla pappa: "Kom hem till oss, se henne i ögonen och säg att hon är fel sort."
Mys!


Idag skall jag bara lata mig. Läsa böcker, se film och spela spel.
Det är juldag, vilket vanligtvis innebär obligatoriskt festande. Dock blir det nog inte så för min del. Jag har egentligen ingen lust alls att lämna huset, men jag antar att Jose och Anna släpar iväg mig i håret om jag inte kommer frivilligt.


En gång hörde jag något vackert.
Öppna ögonen, min sköna. Solen börjar skina då du vaknar upp.
Fast på hjärnan...


Lina

Inga kommentarer: