04 december 2007

"Grobiteskt"

Jag har tydligen alltid varit en hejare på att skriva upp allt möjligt roligt som folk sagt. Nu har vi läst igenom gamla dagboksinlägg som jag skrivit och skrattat åt alla dumheter vi sagt och gjort. Om ni tycker att vi är galna nu så skulle ni ha sett oss för några år sedan. Haha! Roliga har vi varit minsann.
Bland annat har vi hittat på egna ord och låtsats att det varit hebreiska och Jose har i sitt förflutna citerat mumin på diverse språk.
Ett exempel på en högintellektuell diskussion:
Lina:"Ere na ingrediensskillna på påsk- o julmust?"
Jose:"Joo, men Lina! He e ju ÄGG i påskmust."
Vår vän Tony:"Ja, o skinko i julmust."

Lina: "Nästa gång tänker jag fråga om han vill ha saft. Jag tror det är en lönande raggningsreplik."
Den raggningsrepliken förblev otestad.

"Nä, nu blir ja babianarg. He betyder att ja e kapabel att död en ader mänsko."
-Josefine, 17 år.


Blir så nostalgisk att jag sätter in en bild från en av många simturer sommaren 2004. Badet ägde antagligen rum vid antingen Esse å eller sandåsen i Kovjoki. De var välbesökta platser den sommaren också.


Nu ska vi gosa!

Gonatt!

Lina

Inga kommentarer: