26 december 2007

Festen är över

Min juldagsafton:
Förfest vid Rassens, vilket var väldigt trevligt, faktiskt. Sedan till Melody, trots allt, och träffa några miljoner människor. (Alldeles för många, såklart...) Gick emellan ett slagsmål och blev därmed inknuffad i väggen. Åkte ensam hem med världens långsammaste taxichaufför. Kom hem och hittade vår tjockis till katt i min säng, lade mig ner bredvid henne, gosade lite och somnade med pälsbollen vid min sida.

Nej, gårkvällen var ingen succé, precis som jag räknat med. Jag började ändå le när jag stod där och höll på att bli ihjältrampad på dansgolvet. Jag kom att tänka på att någon en gång frågade mig om jag skulle klara av att leva ett lugnt liv. Nu insåg jag att det inte bara är något jag skulle klara av, det är nog något jag vill. Folk ser alltid ut som om det vore internationell sorgedag då de får höra att man som 20-åring inte vill festa, men så kan det vara. Jag har inte lust längre. Det finns annat jag vill mer.


Nu skall jag snart iväg på lunch med släkten.

Trevlig annandag!


Lina

Inga kommentarer: